THE MONOPOLY OF THE VALSE.

It has been I danced a “deux temps,” a “trois temps,” with a hop, and with the body perfectly rigid, until at the present time a mixture of the deux temps and the hop valse finds favour. The slow, Redowa valse, introduced in London in 1846 by Mr Coulon, sonpopular a few years ago has entirely gone out of fashion, and this season a lively spring waltz of the trois temps order, played in German music, obtains the sway. The waltz movement which it contains has enabled the cotillion to replace the old fashioned quadrille. The lancers is much more stylish—and the music is in greater variety —than the quadrille, and it is not likely that it will fall into disfavour for some years. The barn dance is gradually but surely usurping the ordinary schottische on account of the ease with which progression is made.

ON THE DECAY OF THE DANCE

We dance nothing but the valse now in the suburbs, one set of lancers, perhaps, thrown in during the course of the evening.

UP-TO-DATE DANCING

People will waltz, even to polka, are-becoming a nation of waltzers, not of dancers. Programme of 18 or 24 dances three-fourths of them are waltzes, and quadrilles and the lancers

Глава XXII. Ссора

На балах начальство строго следило, чтобы воспитанницы не танцевали с одним и тем же кавалером несколько раз подряд. Это уж было бы похоже на предпочтение, на какое-то избранничество, наконец просто на кидающееся в глаза взаимное ухаживание.

Глава XXI. Вальс

– В три темпа или в два? – спрашивает Александров.
– Если хотите, то в три, а уж потом в два.

Глава XX. Полонез

– Признайтесь, вы сильно волновались?
– Скажу вам по секрету – ужасно! Руки, ноги точно связаны, и одна только мысль: не убежать ли, пока не поздно. Но я перехитрил самого себя, я вообразил, что я – это не я, а наш танцмейстер Петр Алексеевич Ермолов. И тогда стало вдруг удобно.

гл. XIX Стрела

Но внезапно в памяти его всплывает круглая ловкая фигура училищного танцмейстера Петра Алексеевича Ермолова, вместе с его изящным поклоном и словесным уроком: “Руки свободно, без малейшего напряжения, опущены вниз и слегка, совсем чуточку, округлены. Ноги в третьей позиции. Одновременно, помните: одновременно – в этом тайна поклона и его красота – одновременно и медленно – сгибается спина и склоняется голова. Так же вместе и так же плавно, только чуть-чуть быстрее, вы выпрямляетесь и подымаете голову, а затем отступаете или делаете шаг вбок, судя по обстоятельствам”.

1 2